Jack Russel är en formstark reklam- och digitalbyrå på Valhallavägen i Stockholm. Vi erbjuder en fullständig kreativ tjänst, från insikter och strategi till distinkta design- och kommunikationskoncept för alla branscher, format och kanaler.

 

Vi skapar beteenden genom digitala kundupplevelser.
Vi är dedikerade till att förstå våra kunder och deras värld. Vi lyssnar, lär oss och omvandlar data till värdefulla insikter och lösningar. Vi tillämpar samarbetsmetoder för att leverera strategier och erfarenheter över alla beröringspunkter som skapar beteenden. Vi väcker varumärken till liv genom tankeväckande, vackert utformade varumärkesidentiteter och optimerade kundupplevelser.

B2B och B2C. Snabbrörligt, tjänster, livsstil, mat, stötdämpare, dryck, bilar, skrivare, schampo, fotboll, resor, sportsbetting och dykutrustningar. På Jack Russel tror vi att stor variation bland uppdragen och projekten berikar. Exempel på projekt- och kunderfarenhet: Beiersdorf, Bingolotto, Bonnier, Bölebyns Garveri, Bwin, Casall, Djurgårdens IF, Expressen, Frisörföretagarna, Gunnebo Industrier, H&M, HP, Jaguar, Klarna, Kyocera, Land Rover, Läkarmissionen, Nivea, Nokas, Offerta, Oreo, Poseidon Diving Systems, Quickrent, Range Rover, Redbet, SEB, Snabbare.com, Sjöfartsverket, Stadiongirot, Vitamin Well och Wine Team,

Nätverket FCB
Jack Russel är affiliate med det globala nätverket FCB genom FCB Fältman & Malmén. Genom att vara affiliates med FCB (Foote, Cone & Belding) får vi tillgång till nätverkets information och resurser, vilket ger oss möjlighet att bredda vår kunskap och insikter om konsumenterna ur ett internationellt perspektiv. Vi har även möjlighet att anpassa kreativa koncept på en internationell marknad.

Historia
Jack Russel Reklambyrå startades i augusti 2005 av två simmare som lärt känna varandra genom att under flera år avverkat åtskilliga mil tillsammans i simbassängen. Förutom simteknik och olika träningsmetoder diskuterades framförallt reklam och marknadsföring mellan träningarna. De identifierade en möjlighet i den internationella trenden som kallades Web 2.0 som kom på bred front. Det handlade om att erbjuda mjukvara som en tjänst. Internet hade tack vare nya prissättningsmetoder och affärsmodeller utvecklats till en riktig och hållbar plattform för leverans av mjukvara och tjänster. Här fanns det affärsmöjligheter för den traditionella reklam- och webbyråmodellen.

Vid denna tidpunkt startades också slaget om det digitala hemmet då Microsoft i november i en av de hårdast bevakade produktlanseringar någonsin inte handlade om en produkt som riktar sig till kontoret, utan till vardagsrummet. Det handlar naturligtvis om Microsofts Xbox 360. Adobe Flash var på modet och varje marknadschef med koll på läget skulle utveckla en Flash-site. Ju mer det rörde på sig desto bättre, det fanns inga kreativa gränser. Samma år lanserades YouTube och från början var sidans videoformat Flash video vilket ökade Flashs popularitet ytterligare. Att Flash-siterna ej var sökbara på Google då hela sajten bestod av en videofil berörde ingen då, idag vet vi bättre. Google skrev historia när de i juni blev det högst värderade medieföretaget i världen.

Sagt och gjort så bestämde vi oss för att starta Jack Russel Reklambyrå som blev en del av koncernen Fältman & Malmén Reklambyrå på Valhallavägen i Stockholm. Fältman & Malmén var en stor reklambyrå i Stockholm med ca 75 anställda. Jack Russel blev som namnet antyder; en liten ettrig Jack Russel i koncernen med egna kunder, medarbetare, arbetsmodeller och med en tydlig digital inriktning med kreativitet som främsta verktyg.

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara

SparaSpara